Als MKB’er zal je in de meeste gevallen reclame moeten maken om voldoende klanten te krijgen. Veel promotie gebeurt tegenwoordig online. Toch is het ook belangrijk om offline te werken aan het vergroten van je klantenkring. Dit kan heel gemakkelijk met stickers. In dit blog vier stickers die handig zijn als je reclame wil maken.
Met autostickers word je gezien
Heb je een bedrijfsauto? Of rijd je veel met je eigen auto voor het werk? Dan zijn autostickers onmisbaar. Je hoeft echt niet meteen je hele auto te laten beletteren of te laten wrappen. Je kunt ook kiezen voor een sticker met daarop je bedrijfsnaam, contactgegevens en URL van je website. Zo kunnen potentiële klanten je al vinden.
Verschillende soorten raamstickers
Heb je een bedrijfspand? Laat dan een mooie raamsticker maken met daarop onder andere je bedrijfsnaam. Je hebt veel verschillende soorten raamstickers. Zo heb je ook dubbelzijdige raamstickers. Je ziet dan binnen en buiten dezelfde opdruk. Daarnaast heb je ook tijdelijke raamstickers. Deze worden van statisch vinyl gemaakt. Daardoor kun je ze gemakkelijk verwijderen en heb je geen last van lijmresten. Dit is handig als je bijvoorbeeld een winkel of restaurant hebt en steeds een andere sticker wil opplakken, afhankelijk van het seizoen en kortingsacties.
Merk je spullen met naamstickers
Verhuur je spullen? Of heb je medewerkers die veel op locatie werken? Dan is het verstandig om dure apparatuur en gereedschap te merken. Dit kun je doen met naamstickers. Je kunt alleen je bedrijfsnaam en/of -logo er op zetten. Je kunt er ook voor kiezen om een wat uitgebreidere sticker te maken met bijvoorbeeld je contactgegevens en URL van je website. Zo wordt de kans dat spullen zoekraken een stuk kleiner. Voor onder andere dit doeleinde zijn er stickers die niet zomaar te verwijderen zijn.
Adresstickers zijn ook erg handig
Adresstickers kun je voor meerdere doeleinden gebruiken. Je kunt ze op uitgaande post plakken. Eerder lieten veel bedrijven voorgedrukte enveloppen maken, maar nu steeds meer mensen overgestapt zijn op online communicatiemiddelen is dat niet altijd interessant meer. Moet je maar af en toe echte post versturen, dan kun je ook gewoon normale enveloppen gebruiken met daarop een adressticker. Verder zijn adresstickers handig als je spullen verkoopt die veel cadeau worden gedaan, zoals bloemen, boeken, parfum, toiletartikelen, speelgoed, et cetera. Pak het cadeautje netjes in en plak er een eigen sticker op. Zo kan de ontvanger zien waar het cadeau gekocht is. Zo maak je op een laagdrempelige manier reclame.