Als je kiest voor de opleiding accountmanager dan kun je rekenen op een baan met veel variatie. Een accountmanager is het aanspreekpunt van een klant van een bedrijf of organisatie. Klanten hebben meestal heel wat wensen en het is aan jou om te zorgen dat ze tevreden zijn.
Een accountmanager is vriendelijke en alert
Als accountmanager heb je een gevarieerd takenpakket. Je bent verantwoordelijk voor het behouden van bepaalde, meestal belangrijke, klanten. Dat doe je bijvoorbeeld door mee te denken. Wanneer een klant een probleem hebt dan is het vanzelfsprekend dat ook jij naar een oplossing op zoek gaat. Maar het gaat verder dan dat. Een accountmanager probeert ook zelfstandig vooruit te denken. Jij hebt over bepaalde zaken meer kennis dan een klant. Je kunt daardoor mogelijke problemen aan zien komen en je zorgt ervoor dat deze voorkomen worden. Bij Fabius Opleidingen is de opleiding tot accountmanager afwisselend en uitdagend. Dat moet ook wel, want wanneer je als accountmanager aan het werk gaat staat je behoorlijk wat te wachten. Fabius zorgt ervoor dat jij er helemaal klaar voor bent.
Commercieel en zakelijk
Bij een accountmanager staat de klant voorop. Dat betekent natuurlijk niet dat je alles uit het oog moet verliezen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je winstgevend bent voor het bedrijf of de organisatie waar je voor werkt. Daarom heb je ook commercieel inzicht. Je weet wat een goede deal is en waar je deze kunt vinden. Daarbovenop ben je bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Het verkrijgen van commercieel inzicht is onderdeel van de uitgebreide opleiding tot accountmanager bij Fabius. Je krijgt een neusje voor de beste deals en weet hoe je zelfverzekerd en overtuigend moet onderhandelen. Door een diploma te halen bij Fabius sta je sterker in je schoenen en heb je alle kennis die je nodig hebt om een succesvolle accountmanager te zijn.