Elk bedrijf wil zichtbaar zijn en natuurlijk wil jij dat ook voor jouw bedrijf. In deze context dwalen de gedachten al gauw af naar online zichtbaarheid. Elke klant heeft tegenwoordig tenslotte het hele internet in zijn broekzak en dus is dát bij uitstek de plek waar je zichtbaar wil zijn. Tegelijk is het onverstandig om je zichtbaarheid in de fysieke wereld te laten voor wat het is. Zeker als je ook klanten op je bedrijfslocatie ontvangt. Of – en hoe – je zichtbaar bent, maakt dan alle verschil in de beleving van je bedrijf en merk.
Logo op de gevel
Zou je ooit één extra product verkocht hebben omdat je bedrijfslogo aan de gevel hangt? Waarschijnlijk is het antwoord ‘nee’, maar vrijwel zeker is het de verkeerde vraag. We weten tegenwoordig dat een koopbeslissing niet op één moment genomen wordt. In plaats daarvan is zo’n beslissing een optelsom van contactmomenten die samen leiden tot een koopbeslissing. Vaak koopt een klant dan bij de partij die dan top of mind is. Het bedrijf dat als een van de eerste bij hem opkomt. En geloof het of geloof het niet, maar jouw logo en bedrijfsinformatie op de gevel dragen bij aan zowel de contactmomenten als top of mind zijn op het moment dat een koopbeslissing genomen wordt. Iemand die, op weg naar zijn werk, elke dag geconfronteerd wordt met jouw logo, neemt jouw product zeker mee in zijn overweging als hij zo’n product nodig heeft. Bewust of onbewust.
Meer dan bedrijfsnaam
Herkenbaarheid is belangrijk, maar professionele gevelreclame biedt je tegenwoordig veel meer mogelijkheden dan dat. Met prettige ledverlichting en stijlvolle gevelbelettering heb je de mogelijkheid om veel meer informatie te delen dan alleen je logo en/of bedrijfsnaam. Zo is er ruimte voor een pay-off (slogan) en ook voor een korte omschrijving van je diensten. Hou daarbij altijd in gedachten hoeveel tijd en aandacht passanten hebben. Bevindt je pand zich naast een drukke weg? Dan passeren er veel mensen, maar hebben ze ook weinig tijd om jouw boodschap te bekijken. Kies daarom voor een korte, heldere boodschap met alleen de belangrijkste informatie.
Aan de slag met gevelreclame
Wellicht dat je nu de neiging voelt om zelf na te denken over een krachtige en originele boodschap voor bij jou op de gevel. Dat is natuurlijk ook leuk om te doen. Professionals in gevelreclame, zoals bijvoorbeeld Objekt Reclame, helpen je hierbij. Zo’n partij plakt niet even een logo op je gevel, maar denkt actief met je mee over herkenbare belettering en een krachtige boodschap. Daarbij heeft een professional natuurlijk ook de ervaring om snel te kunnen beoordelen wat werkt en wat niet werkt. Voor je eigen ideeën is dus alle ruimte, maar je ziet altijd een goed doordacht resultaat dat werkt en optimaal bijdraagt aan de zichtbaarheid van jouw bedrijf.