Remarketing is een slimme manier om bezoekers die jouw website eerder hebben bezocht, gerichte advertenties aan te bieden. Hiervoor wordt specifieke en gecategoriseerde content van je website gebruikt. Stel dat je een reisblog hebt en bezoekers wilt verwijzen naar een speciale pagina met reisaanbiedingen, dan kun je remarketing inzetten om door middel van advertenties bezoekers naar die pagina te verwijzen.
Hoe werkt remarketing?
Wanneer een bezoeker je website bezoekt, wordt er een cookie op de computer van de bezoeker geplaatst. Via die cookie kan de bezoeker gevolgd worden en kan een advertentie worden getoond die aansluit bij de interesses van de bezoeker. Hierbij is het dus mogelijk een advertentie te tonen die verwijst naar de door jou gewenste pagina op je website. Remarketing biedt dus de mogelijkheid om bezoekers advertenties aan te bieden die gerelateerd zijn aan content die zij eerder hebben bekeken, bijvoorbeeld de content op jouw website.

Voordelen van remarketing
Remarketing is een zeer effectief middel om conversie te genereren. Je advertentiecampagne is gericht op bezoekers die eerder interesse hebben getoond in de onderwerpen die gerelateerd zijn aan de remarketing content, waardoor deze advertenties door bezoekers als minder storend wordt ervaren. Remarketing is daarnaast een stuk voordeliger dan veel andere advertentie methoden. Een ander voordeel van remarketing is dat men tijdens de campagne een en ander kan bijsturen. Men kan bijvoorbeeld de advertentietekst wijzigen of de pagina aanpassen waar de bezoeker, na het klikken op de advertentie, terecht komt.

Welke remarketing kanalen bestaan er
Er zijn heel veel kanalen die gebruikt kunnen worden voor remarketing, maar de meest gangbare kanalen zijn die van de zoekmachine Google en de social media kanalen van Facebook, Twitter en LinkedIn. Google is het meest populaire en effectieve kanaal, aangezien het bereik van je remarketing campagnes groter is dan bij social media kanalen. Google biedt ook de mogelijkheid je advertenties alleen te tonen op websites die gerelateerd zijn aan het onderwerp van jouw campagne. Vrijwel iedereen maakt gebruik van deze kanalen en dat verhoogt niet alleen je naamsbekendheid, maar zal ook zeker leiden tot een hoger bezoekersaantal en hogere conversies.