Heb je een eigen werkplek thuis? Dan is het zaak om deze zo effectief mogelijk in te richten. Je wilt natuurlijk zo goed mogelijk kunnen werken en het maximale rendement uit je werkdag halen. In deze blog geven wij je een aantal tips waarmee jij uit de voeten komt om jouw werkplek zo effectief mogelijk in te richten.

  1. Ruim regelmatig op

Basistip nummer 1: Ruim regelmatig op. Een opgeruimde werkplek ziet er niet alleen netjes uit, uit onderzoek is gebleken dat een opgeruimde werkplek zorgt voor een hogere effectiviteit en betere prestaties. Werk je veel thuis? Ruim dan zeker 1 keer in de week jouw werkplek goed op.

  • Berg spullen op de je nodig hebt

Deze tip gaat eigenlijk hand in hand met de voorgaande tip. We hebben nogal wat spullen die rondslingeren op onze werkplek. Pennen, boekjes, stiften, nietmachines en ga zo maar door. Door deze spullen op te bergen creĆ«er in je een opgeruimde werkplek. Tip: Ladeblokken op wieltjes kunnen hierbij een uitkomst zijn.  Deze kun je makkelijk verrijden en bijvoorbeeld in een hoek neerzetten. Zo staan ze niet altijd onder je bureau. Ladeblokken zijn dus super handig en daarin kun je veel spullen opbergen waardoor ze niet rondslingeren.

  • Bedenk goed wat je nodig hebt

Teveel spullen op je werkplek. Ook dat gebeurt. Als je aan het werk gaat, is het verstandig om vooraf te bedenken wat je precies allemaal nodig hebt. Pak dit bij elkaar en ga vervolgens aan de slag. Ruim na afloop alles netjes weer op. Als je van te voren bedenkt wat je nodig hebt, wordt jouw werkplek geen rommeltje. Misschien kom je er wel achter dat je alleen een laptop en telefoon nodig hebt!

Werk jij veel vanuit huis en wil je zo effectief mogelijk werken? Pas dan zeker deze tips toe om jouw werkdag tot een nog groter succes te maken. Succes!