Wat is CRM?

Geplaatst op

Met CRM worden klantrelaties op een structurele en systematische manier onderhouden. CRM staat voor Customer Relationship Management. Met dit systeem kun je meer winst maken en relaties optimaliseren van potentiële klanten. Met CRM van BusinessBase kun je zakelijke relaties verbeteren wat altijd goed is voor je bedrijf. Naast dat je klantrelaties kunt onderhouden met CRM kun je ook contact houden met leveranciers en je collega’s. In een CRM systeem sla je alle gegevens van klanten en potentiële klanten op. Hierbij kun je denken aan e-mailadressen, telefoonnummers en social media gegevens. Ontbrekende informatie kun je via het systeem automatisch ophalen zodat je alle gegevens compleet hebt. 

Krijg een beter beeld van je relaties

Doordat je al deze gegevens van de klant hebt, krijg je een beter beeld van de relatie en zie je hoe deze in de loop der tijd verandert. Wanneer de klant contact opneemt met het bedrijf wordt dit allemaal in het CRM systeem gedocumenteerd. Zo krijg je een volledig overzicht van de klant. Doordat iedere medewerker binnen het bedrijf in het systeem kan komen, weet iedereen wat er met de klant is besproken en wat er nog gedaan moet worden. Doordat alles overzichtelijk samenkomt in één systeem is het een fijne toevoeging voor ieder bedrijf. Contacten kunnen eenvoudig worden onderhouden, zowel met bestaande als nieuwe klanten maar ook met collega’s en leveranciers.

CRM systemen voor meerdere bedrijven 

CRM is interessant voor diverse soorten bedrijven. Zo kan er bij een klantenservice precies worden gedocumenteerd wat er met iedere klant is besproken. Mocht de klant weer terug bellen of gebeld moeten worden, dan zie je direct wat er in het laatste gesprek is besproken. Ook voor andere bedrijven is CRM onmisbaar. Zo kan het worden ingezet bij sales om te zien of medewerkers hun targets behalen of hoe campagnes het doen. Met CRM leer je jouw klanten beter kennen. Zo kun je hun gedrag monitoren van social media en zie je wat jouw bestaande of potentiële klanten leuk vinden op social media of juist niet. Hierdoor krijg je een beeld welke bedrijven of merken ze leuk vinden. CRM systemen kennen veel voordelen voor je bedrijf en geven je een goed overzicht.

Gerelateerde berichten

Het Slimme Verwarmen: De Gids voor het Kopen van Houtpellets

Met de toenemende nadruk op duurzame energie en milieuvriendelijke verwarmingsoplossingen, is het kopen van houtpellets een aantrekkelijke optie...

Lees meer

Over ons

Check onze informatieve blogs voor interessante inzichten in het MKB en hoe daarin te slagen.

Contactgegevens

Via info @ sos-mkb.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden