Content marketing lessen van 2018

Geplaatst op

Volgens Seth Godin is de enige marketing die nog bestaat, content marketing. Mensen zijn zo blind geworden voor advertenties dat de enige marketing die ze nog consumeren dat is content.

Maar wat is nu goede content? Laten we terug gaan naar de basics. Goede content is doorgaans behulpzaam. Denk aan informatieve DIY blogposts die mensen helpen iets te bereiken zoals recepten, een instrument bespelen. Dit soort content zagen we ook in 2018 het uitermate goed doen, bron: swaanscommunicatie.nl. Verder dan entertainment is altijd goed. Denk bijv. aan al die Lego films. Daardoor is de verkoop van Lego astronomisch toegenomen.

Nieuw dit jaar zagen we merken die zich bemoeien met sociale thema’s. Er was de Colin Caepernick campagne van Nike, die sociale thema’s aankaartte. Als gevolg verbranden tientallen fanatiekelingen de Nike schoenen en ook veel haat op sociale media. Maar bij een andere meer belangrijke doelgroep, is de liefde voor Nike nog sterker geworden. Dit is iets dat we eigenlijk nog nooit eerder gezien hebben in de marketing wereld. Wie volgt? En zal dit ook in Nederland aanslaan? Gaat een Nederlands merk zich branden aan de Zwarte Pieten discussie? Of aan de vluchtelingen discussie? Lijken punten waar veel bedrijven zich never nooit de handen aan zou willen branden maar dat dachten we ook van de Colin C. case met Nike. De toekomst zal het ons leren!

Er wordt steeds meer content geproduceerd dat zal komend jaar ook zal  zijn de hoeveelheid content die gelanceerd wordt zal alleen maar toenemen. Maar echt diepgravende content, zoals hier beschreven, daar is nog altijd een behoefte naar Echt kwalitatieve inhoud daar is de vraag nog wel groter dan het aanbod dus daar liggen kansen. De lat moet hoger. Minder artikelen publiceren maar die artikelen die live komen moeten van dermate hoge kwaliteit zijn dat het alles is dat de bezoeker maar zou kunnen wensen.

Gerelateerde berichten

Hoe weet je of een baan bij je past?

Als je moeite hebt met het vinden van vacatures Rotterdam, weet je misschien nog steeds niet of de baan bij je past. In een ander geval kun je je...

Lees meer

Over ons

Check onze informatieve blogs voor interessante inzichten in het MKB en hoe daarin te slagen.

Contactgegevens

Via info @ sos-mkb.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden