Het belang van lokaal adverteren voor MKB-ondernemers

Geplaatst op

Tegenwoordig is het online adverteren via platforms en/of sociaal media om zoveel mogelijk mensen of andere bedrijven te bereiken niet meer weg te denken als marketingtool bij MKB ondernemers. Maar toch blijft lokaal adverteren nog altijd heel belangrijk voor iedere MKB ondernemer. Hieronder meer informatie over het belang van lokaal adverteren voor MKB-ondernemers.

Lokaal adverteren mogelijkheden

Je kunt lokaal adverteren door een standaard advertentie te laten plaatsen, maar je kunt ook een advertorial plaatsen. Maar wat is het verschil tussen een advertentie en een advertorial? Bij een advertentie reserveer je een stuk ruimte in een magazine of lokale krant en maak je daar reclame voor een product of dienst van je bedrijf. Bij een advertorial laat je inhoudelijk een redactioneel item opmaken, waarin je tussen de regels door adverteert met je bedrijf, maar op een indirecte manier, waardoor mensen veel meer getriggerd worden om verder te lezen dan met een standaard advertentie.

Voordelen lokaal adverteren

Lokaal adverteren kan een meerwaarde bieden aan jouw onderneming. Je boodschap of missie en visie wordt tussen de regels door gelezen door de omgeving en dat kan eventuele nieuwe zakelijke contacten opleveren of kleine problemen gemakkelijker verhelpen. Denk hierbij aan eventuele overlast die jouw bedrijf soms kan veroorzaken en hoe de omgeving daar flexibel mee om zou kunnen gaan. Door een kijkje in de keuken te geven associëren mensen zich met jouw bedrijf en zijn ze eerder bereid om met je mee te denken. Door middel van lokaal adverteren blijf je betrokken bij je omgeving en dat voelt vaak vertrouwd voor de mensen uit de buurt. Door een kwalitatief hoogwaardige advertorial te laten opmaken door een professional zorg je er op een goede manier voor dat je lokaal onder de aandacht blijft en adverteert.

Meer dan commercieel interessant

Lokaal adverteren hoeft niet alleen commercieel interessant te zijn, je geeft inzicht in je bedrijfsvisie of doelstelling en je geeft een teken van lokale betrokkenheid. Naast adverteren kan het doneren aan een goed doel of sponsoring van een plaatselijke sportvereniging ook een positief effect hebben op je onderneming. Dit kan een extra stimulans geven aan de omgeving en een reden zijn om vaker zaken met je te doen en je die extra omzet te gunnen.

Gerelateerde berichten

Het Slimme Verwarmen: De Gids voor het Kopen van Houtpellets

Met de toenemende nadruk op duurzame energie en milieuvriendelijke verwarmingsoplossingen, is het kopen van houtpellets een aantrekkelijke optie...

Lees meer

Over ons

Check onze informatieve blogs voor interessante inzichten in het MKB en hoe daarin te slagen.

Contactgegevens

Via info @ sos-mkb.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden