Manieren om meer publiek naar jouw beursstand te trekken

Geplaatst op

De wereld van tentoonstellingen is een spannende en stimulerende wereld vol met concurrerende beursstanden. Het is geen wonder dat je vast aan je hoofd hebt gekrabd en hebt nagedacht over hoe je jouw stand meer laat opvallen dan die van je concurrenten. We delen hier een paar tips waarmee je meer publiek naar jouw beursstand trekt.

Creëer een aantrekkelijke beursstand

Het ontwerpen van een beursstand die opvalt en een blijvende indruk achterlaat, kan een ingewikkeld proces zijn. Je stand fungeert als een etalage en vertegenwoordigt je bedrijf en/of je product, dus de presentatie ervan is belangrijk. Natuurlijk kun je het ontwerpen van een mooie beursstand ook overlaten aan standbouwbedrijf Beurswand.

Zelfs met een product of dienst van hoge kwaliteit kunnen potentiële klanten zomaar naar je concurrenten lopen, als je beursstand geen visuele aantrekkingskracht heeft. Enkele belangrijke dingen waar je op moet letten:

  • Vermijd het tonen van veel tekst. Een mission statement of slogan is voldoende om je stand te verduidelijken.
  • Gebruik een passend kleurenschema. Kleur is een eerste stukje visuele stimulans waardoor je geprikkeld kunt worden om iets van dichterbij te bekijken. Ontwikkel een kleurenschema dat het gevoel van je producten nauwkeurig weergeeft.
  • Maak ten volle gebruik van de ruimte die je gereserveerd hebt. Controleer de afmetingen vooraf goed. Probeer bovendien een open displayruimte te houden: zorg ervoor dat de doorstroming van je displayruimte onbelemmerd is. Zet de eventuele zithoeken en meubels aan de achterkant of zijkanten van je stand om ruimte te creëren.

Maak vooraf promotie

Als je eenmaal een verbluffende tentoonstelling hebt laten ontwerpen, wees dan niet bang om dit vooraf te promoten en laat mensen weten dat je op een beurs gaat exposeren. Dit zal de interesse bevorderen.

Maak een aantal banners om op je website en in je e-mailhandtekening op te nemen, en nodig klanten uit om langs je stand te komen. Door gebruik te maken van de marketing van de organisatoren van het evenement (zoals het gebruik van hun hashtags op Twitter) kun je profiteren van de publiciteit die zij genereren en kun je jouw beursstand op één lijn brengen met het evenement.

Gerelateerde berichten

Innoveer Uw Verkeersmanagement met Erdi: Verkeerspollers en Kentekenherkenning

In de steeds veranderende stedelijke landschappen is het beheer van verkeer en veiligheid een voortdurende uitdaging. Erdi Verkeerstechniek staat in...

Lees meer

Uw Opslagoplossingen in Noord-Holland: Wormerveer en Purmerend

Bij het zoeken naar een flexibele en betrouwbare opslagruimte in Noord-Holland, zijn zowel Wormerveer als Purmerend populaire opties voor...

Lees meer

Over ons

Check onze informatieve blogs voor interessante inzichten in het MKB en hoe daarin te slagen.

Contactgegevens

Via info @ sos-mkb.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden